Διὰ τὴν Ἀμφίπολιν μὲ …ἀγάπη!!!

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
«Ἔστιν ἱερὸν τῆς Κλειοῦς ἐν Ἀμφιπόλει ἱδρυθὲν ἀπέναντι τοῦ Ῥήσου μνημείου ἐπὶ λόφου τινός».

Πῶς θά μποροῦσε νά συνδυασθῇ ἡ πρότασις ἀπό τήν ἀρχαία «πηγή» μέ νομίσματα, ὥστὲ νὰ μπορῇ νὰ ἐξαχθῇ κάποιο συμπέρασμα;

Ὑποθέσαμε σὲ προτέρα ἀνάρτηση ὅτι τὸ πίσω μέρος νομίσματος (1), ἀναπαρασταίνει λόφο μὲ ἱερὸ στὴν κορυφή, ἔχοντας χαμηλότερα κάτω δεξιά, ἄλλο ἕνα ἱερό. Εἶναι ἀκριβῶς ἡ πραγματικὴ εἰκόνα ὅπως τὴ βλέπουμε στὴ φωτογραφία μας, μὲ τὸν λόφο 133, ὅπου σύμφωνα μὲ τὴν «πηγὴ» ὑπάρχει τὸ ἱερὸ τῆς Κλειοῦς. Δεξιὰ κάτω βέβαια, εἶναι ὁ τεράστιος περίβολος ποὺ ἀπεκαλύφθη. Γιὰ νὰ επαληθευθῇ ἡ πρότασις, πρέπει ἐκεῖ νὰ εὑρίσκεται τὸ μνημεῖον τοῦ Ῥήσου. Εἶναι ἐκεῖ ἄραγε;

Ἀπὸ παλαιότερες ἀναρτήσεις ποὺ στηρίζονταν σὲ νομίσματα, ἀλλὰ καὶ σὲ «πηγὴ» ποὺ δὲν ἀπεκάλυψα ἀκόμη, τὸ μνημεῖο «ΚΑΣΤΑΣ» σῦν τοῖς ἄλλοις ἦταν καὶ ναὸς  τοῦ Ἡλίου. Ἄλλωστε, ὁ περίβολος αναπαρήσταναι τον δίσκο του Ἡλίου. Ποιος μπορεί να είναι άραγε ο άνδρας, που η κεφαλή του οποίου ὑπάρχει στὸ δεύτερο νόμισμα; Ὁ Ἡλιος πίσω μᾶς παραπέμπει σαφέστατα στὸ μνημεῖο. Ἂν ὑποθέσουμε ὅτι εἶναι ἡ κεφαλὴ τουοῦ Ῥήσου, μπορεῖ  νὰ θεωρηθῇ παρατραβηγμένο; Εἶναι ἀκριβῶς ἔτσι, γιατί τὰ «ἄτιμα» τὰ νομίσματα, δὲν εἶναι ποτὲ ἀνεξάρτητα καὶ μεμονωμένα. Εἶναι συγκοινωνούντα δοχεία καὶ ὑπάρχουν πολλὰ ἂλλα ἐπιβεβαιωτικά.

Τσίντσιφος Ἀστέριος

Υ.Γ. Τὸ πηγάδι τῆς νομισματικῆς εἶναι ἄπατο.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply