Οὐδεὶς Ἕλλην νὰ τοὺς ἀνοίξῃ τὰ μάτια!

Ἐδιάβαζα στὸ in.gr πρὸ ὁλίγου κάτι ἀστεῖο!Τὴν βοήθεια τοῦ κοινοῦ ζητοῦν παπυρολόγοι γιὰ νὰ μεταφράσουν ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ κείμενα!!! 

Λονδίνο

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ζητά τη βοήθεια των χρηστών του Διαδικτύου για να ολοκληρώσει την αποκρυπτογράφηση των περίφημων παπύρων της Οξυρρύγχου, μιας αχανούς συλλογής χειρογράφων των προχριστιανικών και χριστιανικών χρόνων, γραμμένων κυρίως στα ελληνικά.

«Στόχος μας είναι να μεταγράψουμε όσο γίνεται περισσότερα κείμενα από τους πρωτότυπους πάπυρους και στη συνέχεια να τους ταυτοποιήσουμε και να ανακατασκευάσουμε το κείμενο» δήλωσε στο BBC ο Δρ Ντερκ Όμπινκ, επικεφαλής της προσπάθειας

Στο δικτυακό τόπο του εγχειρήματος, οι χρήστες καλούνται να κοιτάξουν φωτογραφίες των πάπυρων και να αντιστοιχήσουν τους χαρακτήρες που βλέπουν στο χειρόγραφο με τα πλήκτρα ενός εικονικού πληκτρολόγιου στα ελληνικά. 

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες δεν χρειάζεται να γνωρίζουν αρχαία ελληνικά για να συμβάλλουν στην προσπάθεια.

Η Οξύρρυγχος, μια κωμόπολη της Άνω Αιγύπτου, κατακτήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο το 322 π.Χ, οπότε εντάχθηκε στην περιοχή όπου κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα.

Χιλιάδες πάπυροι βρέθηκαν σε τάφους και σε αποθέτες απορριμμάτων στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα.

Η μελέτη τους αποκάλυψε σημαντικά φιλολογικά και θρησκευτικά κείμενα, διοικητικά έγγραφα, ιδιωτικές επιστολές και άλλα κείμενα.

Ανάμεσά τους, σημαντικά έργα της Σαπφούς, του Μένανδρου, του Σοφοκλή, του Ευριπίδη, καθώς και το αρχαιότερο απόσπασμα του Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο.

Εκατοντάδες πάπυροι παραμένουν όμως αμετάφραστοι, κάτι που θα μπορούσε τώρα να αλλάξει με τη βοήθεια του κοινού.

Χί χί χί… Τί στὰ κομμάτια παπυρολόγοι εἶναι αὐτοὶ ποὺ ζητοῦν τὴν βοήθεια τοῦ κοινοῦ; Θὰ μᾶς τρελλάνουν;

Ἐγὼ  ἤξερα πὼς ἐὰν εὑρεθῇ κάποιος πάπυρος, γιὰ νὰ διαβασθῇ τρέχουμε στοὺς παπυρολόγους. Τώρα γιατὶ ἀνεστράφῃ αὐτό; Συνέβη κάτι καὶ ἀδυνατοῦν; Μήπως ζορίζονται; Μὰ γιὰ ἐτοῦτο δὲν πληρώνονται; Τί στὰ κομμάτια; Γιατί ζητοῦν τὸν ἐρασιτέχνη νὰ συνδράμῃ;

Ξέρετε κάτι; Μᾶς ἔχουν ἁρπάξει τὰ πάντα! Δὲν ἔχουν ἀφήσει τίποτα γιὰ τὸ καλὸ τῆς ἀνθρωπότητος καὶ φροντίζουν ὡς τε ὅσα ἔκλεψαν νὰ γεμίζουν μόνον τὶς τσέπες τους.  

Ἔφτιαξαν πολιτισμό (λέμε τώρα) βασιζόμενοι σὲ ἀρχές, ἔννοιες καὶ ἰδέες ποὺ οἰ δικοί μας πρόγονοι ἐδημιούργησαν.

Ἔφτιαξαν γλῶσσες, βασιζόμενοι μόνον στὴν δική μας, ἀμήτωρ γλῶσσα.

 Ἔφτιαξαν συστήματα μετατροπῆς μας σὲ ὑπηκόους, ἀπομακρύνοντάς μας ἀπὸ τὴν ἀλήθεια καὶ τὴν γνώσι.

Δῆλα δή, ὅσα μᾶς ἔκλεψαν τὰ ἐχρησιμοποίησαν μόνον γιὰ νὰ καταδυναστεύουν ἐμᾶς καὶ κάθε ἄλλον λαό. Τώρα ζητοῦν βοήθεια; Γιατί; Γιὰ νὰ λάβουν κι ἄλλην γνώσι; Ποιός χρηματοδοτεῖ αὐτὲς τὶς γνώσεις; Ποιός θὰ τὶς παραλάβῃ; Ποιὸς ἀνισόῤῥοπος νοῦς θὰ τὶς χρησιμοποιήσῃ πάλι καὶ πάλι καὶ πάλι γιὰ νὰ σκλαβώνῃ κι ὄχι γιὰ νὰ ἐλευθερώνῃ καί νά ὀμορφαίνῃ;

Κάποτε ἕνας διδάσκαλος εἶχε ἀνακαλύψει κάτι μοναδικό. Τοῦ ζητοῦσαν τὴν πληροφορία διάφοροι, ἀπὸ κάθε μεριὰ τοῦ πλανήτου, προσφέροντάς του ἀμύθητα ποσά. Ὅμως ἐκεῖνος (κατ’ ἐμὲ πολὺ σωστὰ) ἀπεφάσισε νὰ τὴν κρατήσῃ μόνον γιὰ τὰ παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος.

Κάπως ἔτσι δὲν πρέπει νὰ πράττουμε ὅλοι  μας; Ἐὰν θέλουμε νέα Ἑλλάδα, πῶς θὰ τὴν ἀποκτήσουμε; Ξεπουλῶντας γνώσεις, ἰδέες καὶ πληροφορίες, ποὺ ἴσως ἀργότερα νὰ βοηθήσουν τὸν τόπο καὶ τοὺς ἀνθρώπους του;

Οὔδεῖς Ἕλλην πρέπει νὰ βοηθήσῃ σὲ οὐδὲν ἐγχείρημα τέτοιου εἴδους. Οὐδεῖς Ἕλλην πρέπει νὰ στηρίξῃ ὁποιανδήποτε τέτοια προσπάθεια. Οὐδεῖς Ἕλλην πρέπει νὰ δώσῃ γνώσεις. Ὄχι τώρα ποὺ τὸ σπίτι μας γκρεμίζεται.

Ἔτσι κι ἀλλοιῶς ἡ γνώσις εἶναι γιὰ ὅλους. Ἀλλὰ θὰ πρέπῃ νὰ χρησιμοποιεῖται γιὰ τὸ καλὸ τῆς ἀνθρωπότητος κι ὄχι γιὰ τὸν ἔλεγχό της, τὴν διατήρησιν τῶν συνθηκῶν δουλείας καί, τελικῶς, τὴν καταστροφή της. Συνεπῶς, τὰ «ὅπλα» μας θὰ πρέπῃ νὰ παραμένουν μόνο ἐδῶ. Διότι ὅταν θὰ κτίσουμε τὸν «οἶκο» μας ἐκ νέου, ὀφείλουμε νὰ ἔχουμε «ὑλικὰ» τέτοια ποὺ θὰ τὸ κρατήσουν ὄρθιο γιὰ πάρα πάρα πάρα πολὺ καιρό.

Κρίνατε κι ἀποφασίστε μόνοι σας. Ἀλλὰ μὲ καρδιὰ γεμάτη Ἑλλάδα πάντα.

Φιλονόη.

Υ.Γ. Ἀκόμη καὶ στὰ ἔργα τῶν δικῶν μας προγόνων, πληρώνουμε πνευματικὰ δικαιώματα στὶς ἐκδόσεις Λειψίας. Εἰρωνία; Καὶ νὰ ἦταν μόνον αὐτό….

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

10 thoughts on “Οὐδεὶς Ἕλλην νὰ τοὺς ἀνοίξῃ τὰ μάτια!

  1. Τὸ ἐρώτημα ἐν προκειμένω εἶναι νὰ ἀντιγραφοῦν οἱ πάπυροι καὶ νὰ κυκλοφορίσουν ὡς ἔχουν εἰς τὴν ἑλληνικήν. Τὸ τὶ θὰ κάμῃ ὁ ἑκάστοτε φραγκοαλήτης ἐμὲ προσωπικῶς μὲ ἀφἠνει ἀδιάφορον. Ὡς Ἕλλην ἔχω τὸ πλεονέκτημα τῆς γλώσσης ὁπότε ἀνέτως διαβάζω τὸ περιεχόμενόν των ἐὰν τοὺς ἔχω ἐνώπιόν μου. Καὶ κάτι ἄλλο. Γράφεις Φιλονόη ὁτι “Ἔφτιαξαν γλῶσσες, βασιζόμενοι μόνον στὴν δική μας, ἀμήτωρα γλώσσα”. Δὲν εἶναι ἀκριβῶς ἔτσι. Αἱ εὐρωπαϊκαὶ γλῶσσαι καὶ κυρίως ἡ ἀγγλική, ἡ γαλλική, ἡ Ἰταλικὴ, ἡ γερμανικὴ κλπ., δὲν εἶναι γλῶσσαι ἀλλὰ κακοποιημέναι ὑποδιάλεκτοι τῆς ἑλληνικῆς διατηροῦσαι ὅμως καὶ εἰς τὸ ἀκέραιον, τὸ συντακτικὸν αὐτῆς, καὶ κατὰ δεύτερον λόγον ἡ ἑλληνικὴ δὲν εἶναι ἀμήτωρ γλῶσσα. Προέρχεται ἀπὸ τὴν πρωτογενῆ κοινὴν γλῶσσαν (τὴν ὁποίαν συμβατικῶς καλοῦμε Πελασγικά) ἐξελιχθεῖσα ὅμως εἰς βαθμὸν ὥστε νὰ θεωρεῖται σήμερον τὸ τελειότερον δημιούργημα τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ τῆς γῆς ἀπὸ ἀρχῆς ἱστορίας, τὸ τελειότερον καὶ ἀνυπέρβλητον. Ὅμως, ἡ δημοτική μας γλῶσσα ἡ ὁποία εἶναι οὐσιαστικῶς ἡ ἀρχαία ἑλληνική, διατηρεῖ πλῆθος λέξεων καὶ τύπων τῆς πρωτογενοῦς αὐτῆς γλώσσης, τῶν Πελασγικῶν ὅπως κούτσουρο=ξῦλον, ταβάνι, χλαμπουκιάζω (γλᾶ=τροφὴ+μπούκ=ἄρτος), κουρούσης=χρυσοχόος, ἀλαγον=ὁ ἵππος, τὸ ἄλογον (ἐκ τοῦ πρωτογενοῦς ἄλα), καὶ ἄλλαι ὧν οὐκ ἔστιν ἀριθμὸς. Πλῆθος δὲ τοιούτων λέξεων διασώζει καὶ ὁ Ἠσύχιος εἰς τὸ λεξικόν του. Τέλος δέ, γράφεις Φιλονόη μας ὅτι πληρώνουμε δικαιώματα εἰς τὰς ἐκδόσεις Λειψίας (Λέμπ, Τόϋμπνερ καὶ ἄλλων, συμπληρώνω ἐγώ) διὰ τὰ ἔργα τῶν ἰδικῶν μας προγόνων. Ὑπῆρξε ποτὲ Ἑλληνικὸν κράτος ὡστε νὰ θέσῃ τὰ πράγματα εἰς τὴν σωστήν των θέσιν; Ὄχι! Εὐτυχῶς τώρα δὲν ὑφίσταται τοῦτο χάριν εἰς τὸ κολοσσιαῖον ἔργον τῆς ΕΛΛΗΝΙΔΟΣ Μάριον Μάκ Ντόναλντ, τὸν Θησαυρὸν τῆς Ἑλληνικῆς Γλώσσης τὸν ὁποῖον οἱοσδήποτε δύναται ἔναντι ἐλαχίστων χρημάτων νὰ ἐγκαταστἠσῃ εἰς τὸν ὑπολογιστήν του, θησαυρὸν ὁ ὁποῖος περιέχει ὅλα τὰ ἔργα τῶν Ἑλλήνων κλασσικῶν μέχρι τὸ 1453. Ἐκεῖ θὰ ἀνακαλύψῃ κανεὶς ὁλόκληρον τὸν Πλάτωνα, τὸν Πλούταρχον, τὸ ἀνθολόγιον τοῦ Στοβαίου, τὰ Ὁμηρικὰ Ἔπη, τὸ Λεξικὸν τῆς Σούδας καὶ πλῆθος ἄλλων λεξικῶν, ἔργα λογίων βυζαντινῶν αὐτοκρατόρων, τὰ πάντα ἐν γένει.
    Αὐτὰ καὶ συγγνώμην ἄν ὑπῆρξα κουραστικός.

    • Νικόλαε, οἱ πάπυροι νὰ ἀντιγραφοῦν. Ἀλλὰ ἡ Ὀξφόρδη ἀπὸ ποιόν χρηματοδοτεῖται; Ποιός βιάζεται νὰ λάβῃ τὶς πληροφορίες;
      Κι ἂν τε νὰ θεωρήσω πὼς οἱ προθέσεις τους εἶναι ἀγνές.
      Ἀλήθεια, ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς ἠθικῆς ἐξαθλιώσεως ποὺ ἰσχύει παγκοσμίως, γιατί πιστεύεις πὼς τὸ περιεχόμενόν τους θὰ χρησιμοποιηθῇ πρὸς ὄφελος τῆς ἀνθρωπότητος;
      Προσωπικῶς πιστεύω πὼς γιὰ νὰ κάνουν καλὸ στὴν ἀνθρωπότητα οἱ πληροφορίες ποὺ ἐνυπάρχουν στοὺς παπύρους, θὰ πρέπῃ πρωτίστως νὰ ἔχουν ξεκαθαρίσῃ πάρα πολλά. Καὶ ἰδίως τὰ κίνητρα.
      Στὴν τουρκοκρατία τὰ ἀρχαῖα μας ἔγιναν μέσον πλουτισμοῦ καὶ πλιάτσικου διότι οἱ ἀγᾶδες δὲν τὰ «ἔνοιωθαν». Καὶ σήμερα δὲν τὰ «νοιώθουν» οἱ κυβερνῶντες μας,
      Ἐὰν αὔριο τὸ πρωΐ ἐμφανιζόταν μία χαμένη πόλις, γιατί θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι στὸ φῶς; Μήπως δὲν ῥημάζουν ὅλα μας τὰ ἀρχαῖα; Μήπως δὲν καταστρέφονται; Μήπως δὲν ποδοπατῶνται;
      Αὐτὴ λοιπὸν ἡ ὑποτιθεμένη πόλις, θὰ ἐπιθυμοῦσα νὰ ξαναθαφτῇ ἔως τῆς στιγμῆς ἐκείνης ποὺ οἱ ἄνθρωποι θὰ ἐκτιμοῦσαν τὰ εὑρήματα καὶ θὰ τὰ «ἔνοιωθαν».
      Τὸ ἴδιο πιστεύω πὼς θὰ ἦταν πρέπον καὶ γιὰ τοὺς παπύρους.
      Πήξαμε ἀπὸ πληροφορία ἀλλὰ ἀπὸ ἠθική παίξαμε καὶ χάσαμε.

    • Νικόλαε, οἱ πάπυροι νὰ ἀντιγραφοῦν. Ἀλλὰ ἡ Ὀξφόρδη ἀπὸ ποιόν χρηματοδοτεῖται; Ποιός βιάζεται νὰ λάβῃ τὶς πληροφορίες;
      Κι ἂν τε νὰ θεωρήσω πὼς οἱ προθέσεις τους εἶναι ἀγνές.
      Ἀλήθεια, ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς ἠθικῆς ἐξαθλιώσεως ποὺ ἰσχύει παγκοσμίως, γιατί πιστεύεις πὼς τὸ περιεχόμενόν τους θὰ χρησιμοποιηθῇ πρὸς ὄφελος τῆς ἀνθρωπότητος;
      Προσωπικῶς πιστεύω πὼς γιὰ νὰ κάνουν καλὸ στὴν ἀνθρωπότητα οἱ πληροφορίες ποὺ ἐνυπάρχουν στοὺς παπύρους, θὰ πρέπῃ πρωτίστως νὰ ἔχουν ξεκαθαρίσῃ πάρα πολλά. Καὶ ἰδίως τὰ κίνητρα.
      Στὴν τουρκοκρατία τὰ ἀρχαῖα μας ἔγιναν μέσον πλουτισμοῦ καὶ πλιάτσικου διότι οἱ ἀγᾶδες δὲν τὰ «ἔνοιωθαν». Καὶ σήμερα δὲν τὰ «νοιώθουν» οἱ κυβερνῶντες μας,
      Ἐὰν αὔριο τὸ πρωΐ ἐμφανιζόταν μία χαμένη πόλις, γιατί θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι στὸ φῶς; Μήπως δὲν ῥημάζουν ὅλα μας τὰ ἀρχαῖα; Μήπως δὲν καταστρέφονται; Μήπως δὲν ποδοπατῶνται;
      Αὐτὴ λοιπὸν ἡ ὑποτιθεμένη πόλις, θὰ ἐπιθυμοῦσα νὰ ξαναθαφτῇ ἔως τῆς στιγμῆς ἐκείνης ποὺ οἱ ἄνθρωποι θὰ ἐκτιμοῦσαν τὰ εὑρήματα καὶ θὰ τὰ «ἔνοιωθαν».
      Τὸ ἴδιο πιστεύω πὼς θὰ ἦταν πρέπον καὶ γιὰ τοὺς παπύρους.
      Πήξαμε ἀπὸ πληροφορία ἀλλὰ ἀπὸ ἠθική παίξαμε καὶ χάσαμε.

    • Νικόλαε, οἱ πάπυροι νὰ ἀντιγραφοῦν. Ἀλλὰ ἡ Ὀξφόρδη ἀπὸ ποιόν χρηματοδοτεῖται; Ποιός βιάζεται νὰ λάβῃ τὶς πληροφορίες;
      Κι ἂν τε νὰ θεωρήσω πὼς οἱ προθέσεις τους εἶναι ἀγνές.
      Ἀλήθεια, ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς ἠθικῆς ἐξαθλιώσεως ποὺ ἰσχύει παγκοσμίως, γιατί πιστεύεις πὼς τὸ περιεχόμενόν τους θὰ χρησιμοποιηθῇ πρὸς ὄφελος τῆς ἀνθρωπότητος;
      Προσωπικῶς πιστεύω πὼς γιὰ νὰ κάνουν καλὸ στὴν ἀνθρωπότητα οἱ πληροφορίες ποὺ ἐνυπάρχουν στοὺς παπύρους, θὰ πρέπῃ πρωτίστως νὰ ἔχουν ξεκαθαρίσῃ πάρα πολλά. Καὶ ἰδίως τὰ κίνητρα.
      Στὴν τουρκοκρατία τὰ ἀρχαῖα μας ἔγιναν μέσον πλουτισμοῦ καὶ πλιάτσικου διότι οἱ ἀγᾶδες δὲν τὰ «ἔνοιωθαν». Καὶ σήμερα δὲν τὰ «νοιώθουν» οἱ κυβερνῶντες μας,
      Ἐὰν αὔριο τὸ πρωΐ ἐμφανιζόταν μία χαμένη πόλις, γιατί θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι στὸ φῶς; Μήπως δὲν ῥημάζουν ὅλα μας τὰ ἀρχαῖα; Μήπως δὲν καταστρέφονται; Μήπως δὲν ποδοπατῶνται;
      Αὐτὴ λοιπὸν ἡ ὑποτιθεμένη πόλις, θὰ ἐπιθυμοῦσα νὰ ξαναθαφτῇ ἔως τῆς στιγμῆς ἐκείνης ποὺ οἱ ἄνθρωποι θὰ ἐκτιμοῦσαν τὰ εὑρήματα καὶ θὰ τὰ «ἔνοιωθαν».
      Τὸ ἴδιο πιστεύω πὼς θὰ ἦταν πρέπον καὶ γιὰ τοὺς παπύρους.
      Πήξαμε ἀπὸ πληροφορία ἀλλὰ ἀπὸ ἠθική παίξαμε καὶ χάσαμε.

Leave a Reply