Οἱ κατὰ 50% μικρότερες συντάξεις.

Οἱ κατὰ 50% μικρότερες συντάξεις.Ένα παλαιότερό μου άρθρο, για τις περικοπές των συντάξεων, που επαναφέρω, για να καταλαβουμε το που μας οδηγούν:

Με αφορμή την μείωση της σύνταξης της μάνας μου, κατά 110 ευρώ σήμερα…
…για την οποία κανείς δεν αντέδρασε, αφού σκόπιμα έδωσαν προκαταβολικά τις συντάξεις Ιανουαρίου…
να θυμηθούμε την ΥΠΟΣΧΕΣΗ Προβόπουλου, ότι από το 2020 μέχρι το 2060 (!) οι συντάξεις που θα λαμβάνουν οι πολίτες, θα είναι στο 50% αυτών που παίρνουν σήμερα.

Δηλαδή λιγότερο από το 50% αυτών που ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ, με βάση αυτά που πλήρωσαν…
…επειδή οι πολιτικοί έπαιξαν στο χρηματιστήριο τα αποθεματικά, σε δικές τους εταιρίες φούσκες…

Πολλοί γιατροί έγιναν δισεκατομμυριούχοι μέσω του ΕΣΥ, φαρμακοβιομήχανοι επίσης πούλησαν αέρα για χρυσό, αλλά και πολίτες επωφελήθηκαν από την απλοχεριά του συστήματος υγείας, που πάντα λειτουργούσε ΣΚΟΠΙΜΑ χωρίς κανέναν έλεγχο ή διασταύρωση στοιχείων.

Για ΠΟΤΕ είπαν ότι έρχονται καλλίτερες ημέρες;
Όταν εκατομμύρια συνταξιούχοι θα προσπαθούν να φάνε, να ντυθούν και να ζεσταθούν με 300 ευρώ τον μήνα, δηλαδή με 3600 τον χρόνο…
…όσο δηλαδή κοστίζει το πετρέλαιο που χρειάζεται ένα σπίτι στη Φλώρινα.

Με τις υγείες μας …

Σίγμα

Μειωμένες συντάξεις κατά 50% “βλέπει” μετά το 2020 η ΤτΕ

Αναγκαία η ιδιωτική ασφάλιση

ο συνταξιοδοτικό σύστημα θα αναγκαστεί να μειώσει τις κύριες παροχές του τουλάχιστον κατά 50% την περίοδο 2020 – 2060, δίδοντας ουσιαστικά συντάξεις κάτω από τα όρια της φτώχειας, προβλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος στην ετήσια έκθεση της για τη νομισματική πολιτική υπογραμμίζοντας την ανάγκη τόνωσης της ιδιωτικής ασφάλισης για αξιοπρεπείς συντάξεις.”Το συνολικό ποσοστό αναπλήρωσης εκτιμάται ότι θα περιοριστεί κατά μέσο όρο σε 48,5% την περίοδο 2020-2060, έναντι 95,7% πριν από την ασφαλιστική μεταρρύθμιση» επισημαίνεται στην έκθεση. “Ελλείψει άλλων πηγών εισοδήματος, το μειωμένο ποσοστό αναπλήρωσης του πρώτου πυλώνα θα οδηγεί κάτω από το όριο της σχετικής ένδειας όσους κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου λάμβαναν μέχρι και 1,2 φορές το διάμεσο εισόδημα” καταλήγει η επισήμανση της ΤτΕ.

Εξάλλου σύμφωνα με την “Καθημερινή” ο στόχος είναι η συνταξιοδοτική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ να υποχωρήσει τουλάχιστον στο 17,4% του ΑΕΠ το 2060 από 24,1% το 2010. Ομως, αυτή η μείωση στις συνθήκες αύξησης (κατά 70%) του συνταξιοδοτούμενου πληθυσμού οδηγεί αναπόφευκτα σε δραστικό περιορισμό των συνταξιοδοτικών παροχών. Με δεδομένη την πτώση της δημόσιας δαπάνης για συντάξεις, το νομοθετικό πλαίσιο των μεταρρυθμιστικών διατάξεων (3863/10 και 3865/10) προνόησε, έτσι ώστε ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων να είναι λιγότερο ανταποδοτικός από το γενναιόδωρο σύστημα αναπλήρωσης που ίσχυσε στη χώρα. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι όχι μόνο για την κύρια σύνταξη αλλά ακόμη και στον νέο τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ εισάγονται συντελεστές (όπως ο εκάστοτε ετήσιος αριθμός των νέων συνταξιοδοτήσεων), οι οποίοι ελαχιστοποιούν την ανταποδοτικότητα εισφορών – παροχών και προκαλούν μεγάλες συνταξιοδοτικές απώλειες ακόμη και για τους ασφαλισμένους που έχουν πλήρη 35ετή προϋπηρεσία.

Σε αυτό το νέο συνταξιοδοτικό τοπίο, μοναδική σταθερά θα είναι η βασική σύνταξη των 360 ευρώ και όλο το υπόλοιπο ποσό θα χτίζεται με συντελεστές, οι οποίοι θα οδηγούν σε αναλογική σύνταξη υπολογιζόμενη επί του συνόλου των αποδοχών και των εργασιακών ετών που έχουν διανυθεί από την πρώτη ημέρα πρόσληψης.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού, ο οποίος θα προσαρμόζει σταδιακά τα επίπεδα των συντάξεων στις μειωμένες δυνατότητες κρατικής χρηματοδότησης, έχει θεσμοθετηθεί ήδη από το 2010 και θίγει, πρωτίστως, όλους όσοι ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2011, αναμένεται δε να γίνει αισθητός για όλους όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 1.1.2015.

Η υποχώρηση των συντάξεων όμως δεν συνδέεται μόνο με την ελαχιστοποίηση της δημόσιας δαπάνης αλλά και με τους νέους, μειωμένους κατά 20%, βασικούς μισθούς, οι οποίοι οδηγούν σε λιγότερα έσοδα από εισφορές στα Ταμεία. Επίσης η αυξανόμενη ανεργία συνεχίζει να επιδρά ευθέως στα έσοδα των Ταμείων.

Σε αυτές τις συνθήκες η ΤτΕ επαναφέρει την ανάγκη ανάπτυξης των συμπληρωματικών πυλώνων, κυρίως δε αυτών που συνδέονται με τα (κεφαλαιοποιητικά) ιδιωτικά προγράμματα ασφάλισης.
Αλλά και εδώ, εντοπίζει αρκετά προβλήματα, μεταξύ των οποίων τα εξής: το ασταθές, άνευ κινήτρων, φορολογικό καθεστώς που αντιμετωπίζουν οι εργοδότες, το υψηλό ποσοστό μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα ίδρυσης ταμείου επαγγελματικής ασφάλισης και τις γραφειοκρατικές συνθήκες που επικρατούν.

 

(Visited 8 times, 1 visits today)




Leave a Reply