Τὸ τηλεκίνητον χειρόφρενον.

Τὸ τηλεκίνητον χειρόφρενον.Βρὲ τὶ συμβαίνει στὸν πλανήτη μας…
Τελικῶς πράγματι, ἔχουμε χρησιμοποιήσῃυ τὴν ἐπιστημονικὴ φαντασία γιὰ νὰ δημιουργήσουμε τὴν πραγματικότητά μας…
Τραγικό; Ἀστεῖο; Εὐτυχές;
Θὰ δείξῃ…
Γιὰ τὴν ὥρα, πέραν τῶν ὀχημάτων μὲ τοὺς σαρωτῆρες, ποὺ περνοῦν ἀπὸ δίπλα σου καὶ καταγράφουν ἔως καὶ τὸ …DNA σου, προχωρήσαμε… Προοδεύσαμε…
Τώρα ἐξ ἀποστάσεως, μὲ μόνον μερικὰ κομβία, μπορεῖ κάποιος νὰ σταματήσῃ ὅποιο ὄχημα τὸν ἐνοχλεῖ…

Πολεμικό ὅπλο;
Χμμμ…

Ακτίνα ραδιοκυμάτων ακινητοποιεί αυτοκίνητα από μακριά

Αναγκάζει οχήματα να ακινητοποιηθούν σβήνοντας από μακριά τον κινητήρα

Το πρωτότυπο της συσκευής δοκιμάστηκε τοποθετημένο στην καρότσα ενός ημιφορτηγού. Credit:E2V via The Engineer

Δέκα επτά κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο φέρεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρωτότυπο μιας συσκευής που αναγκάζει οχήματα να ακινητοποιηθούν σβήνοντας από μακριά τον κινητήρα.

Τηλεκινητικό χειρόφρενο

Το σύστημα RF Safe-Stop της βρετανικής E2V εκπέμπει παλμούς ραδιοκυμάτων που παρεμβαίνουν στα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος. Μπορεί έτσι να ακινητοποιεί αυτοκίνητα σε τρία δευτερόλεπτα από απόσταση 50 μέτρων. «Και αν ο οδηγός του οχήματος επιχειρήσει να ανάψει ξανά στη μηχανή, απλά το ξαναχτυπάς με την ακτίνα και σβήνεις ξανά τον κινητήρα» λέει ο Άντι Γουντ της εταιρείας στο δικτυακό τόπο The Engineer.

Όπως εξήγησε, το σύστημα εκπέμπει παλμούς ακτινοβολίας στη ζώνη S του ραδιοφάσματος, στην οποία λειτουργούν επίσης τα ραντάρ και ορισμένοι δορυφόροι επικοινωνίας. Εκπέμπει επίσης στη ζώνη L, η οποία χρησιμοποιείται και σε στρατιωτικές εφαρμογές.

Οι ζώνες αυτές, δηλαδή το μήκος κύματος της ακτινοβολίας, επιλέχθηκε έτσι ώστε να δημιουργεί επαγωγικά ρεύματα στα καλώδια του οχήματος. Το ρεύμα αυτό φτάνει μέχρι το immobilizer ή την Μονάδα Ελέγχου Κινητήρα (ECU) και την αναγκάζει να προχωρήσει σε επανεκκίνηση.

Οι δοκιμές

Το πρωτότυπο του RF Safe-Stop λειτούργησε ικανοποιητικά σε επίδειξη που παρακολούθησε το BBC -τα λαμπάκια στον πίνακα οργάνων αναβόσβησαν για λίγο και το αυτοκίνητο σταμάτησε αργά και με ασφάλεια. Η εταιρεία το έχει επίσης παρουσιάσει σε εκθέσεις συστημάτων ασφαλείας και ισχυρίζεται ότι έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 17 χωρών και πέντε κυβερνητικών υπηρεσιών της Βρετανίας.

Το πρωτότυπο έχει δοκιμαστεί εγκατεστημένο σε ημιφορτηγά Nissan Navaro και Toyota Land Cruiser, θα μπορούσε όμως να τοποθετείται και σε μόνιμες βάσεις στο έδαφος ή ακόμα και σε ελικόπτερα.Πέρα από την ευελιξία, ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα δεν θέτει σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες των οχημάτων όπως συμβαίνει με τα καρφιά που τοποθετούνται ορισμένες φορές στο δρόμο γύρω από ευαίσθητους χώρους, ειδικά αν πρόκειται για μοτοσικλέτες.

Το μόνο πρόβλημα, παραδέχεται η E2V, είναι ότι οι ηλεκτρομαγνητικοί παλμοί δεν έχουν καμία σημαντική επίδραση σε οχήματα παλαιότερης κατασκευής, τα οποία δεν βασίζονται σε ηλεκτρονικά συστήματα.

Τί λέγαμε λοιπόν;
 Μήπως τελικῶς ἡ παρεμβολή, σέ ἰπτάμενα μέσα, ὅπως γιά παράδειγμα κάποια ἀεροπλάνα, δέν ἦταν καί τόσο μύθος;
Ἤ κι αὐτό παραμένει ὡς ἐκδοχή στά ἐπίπεδα τῆς ἐπιστημονικῆς φαντασίας;

Φιλονόη.

Υ.Γ. Ἀναμένω φυσικὰ καὶ τὴν τεχνολογία τους γιὰ ἰπταμένους δίσκους… Ποῦ θά μοῦ πάῃ; Κάτι θὰ μάθουμε συντόμως…

(Visited 9 times, 1 visits today)




Leave a Reply